maanantai 17. tammikuuta 2022

18.01.2021

 Kahdeksastoista tammikuuta

Aamutehtävä 9.00-9.30

Lyhyt viesti opettajalle

Katso video ja kirjoita videon fraasit vihkoon.

Minulle on varattu aika...



Kirjoita viesti minulle. Viestissä voit ilmoittaa, että sinulla on varattu aika (mihin/kenelle) ja milloin tulet kurssille.

Malli:

Hei! 

Minulla on varattu aika laboratorioon klo 9.30. Tulen kurssille heti tämän jälkeen, eli noin klo 10.45. 

Ystävällisin terveisin

Ngoc


1. 9.30 -> 

1. Harjoitellaan fraaseja

Ensin lue mallikeskustelu. Lue sanat ja fraasit suomeksi ja englanniksi.


































Sitten tee tehtävä: 



































2. Partitiivin kertausta

https://wordwall.net/fi/resource/23289211/partitiivi-neg-numero-partitiiviverbi

Persoonapronomini partitiivissa:

Lue:

minä - minua                Muistatko sinä minua?
sinä   - sinua                 Minä rakastan sinua.
hän   - häntä                 Menen tapaamaan minun äitiä, koska minulla on ikävä häntä
me    - meitä                 Meillä on kiire, opettaja odottaa meitä.
te     - teitä                    Voitteko puhua hitaasti, en ymmärrä teitä.                
he    - heitä                   Missä lapset ovat? Me odotamme heitä.

 s. 104 (11) kotitehtävän tarkistus
Voit kirjoittaa omia lauseita, joissa on sanoja: minua, sinua, häntä, meitä, teitä, heitä.


3. - Kuuntelutehtävä s. 109 (19)
s. 109 (20) puhu ryhmässä.













































4. Teksti + kysymykset (ryhmässä)
5. 












                                                


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...