tiistai 11. tammikuuta 2022

12.01.2021

 Kahdestoista tammikuuta


     Aamutehtvä:



Lue kysymykset ja kirjoita vastaukset WA-ryhmään.

(Kysymysten verbit ovat s. 80)

Malli: Ymmärrätkö sinä suomea? Kyllä, ymmärrän vähän. 😀 / Ei, en ymmärrä (yhtään). 😡

Annatko ystävälle lahjan, jos hänellä on syntymäpäivä?

Hiihdätkö talvella?

Kirjoitatko runoja (runo)?

Leivotko joskus kakkua?

Ymmärrätkö sinä englantia? Entä ranskaa?

Lennätkö ensi kesänä sinun kotimaahan?

Luetko oppikirjaa joka päivä?

Kylvetkö joskus ammeessa?


Klo 9.30

-  s. 80 H22

- kohootin tulokset

s. 85 (24)

- Voitko auttaa minua (s. 64)

(digitehtävät)

Kirjasta: s. 84-85


2. Minä olen... Minulla on ...(s. 97)


https://suomitaskussa.eu/minulla-on/







s. 106 (15)
Oma Suomi s. 80 (8)





Kuuntelutehtävä


Suomalainen hississä


tila = space

tiedot = information

tutkia = to research, to study

 

  • Mitä suomalainen tekee hississä?

  • Mitä ranskalainen tekee hississä?

  • Miksi suomalainen ei halua olla liian lähellä muita ihmisiä?

  • Mitä suomalainen katsoo hississä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...