maanantai 31. tammikuuta 2022

1.02.2022

 Ensimmäinen helmikuuta

Aamutehtävä 9.00 -9.30

Lue fraasit. Valitse neljä sinulle tärkeää fraasia ja kirjoita, mitä teet usein, yleensä, joskus tai ei koskaan. 
















9.30 -> 

- Opiskelijoiden video (minun tavallinen päivä)

Muistatko verbityyppejä? s. 123 -124

Ryhmätyö

1. minä + matkustaa, sinä + kysyä, hän + lukea, me+ antaa, te + kirjoittaa, he+ laulaa

2. minä + tehdä, sinä + nähdä, hän + syödä, me + juoda, te + tupakoida, he + metelöidä

3. minä + pestä, sinä + opiskella, hän + mennä, me + urheilla, te + kävellä, he + tulla

4. minä + haluta, sinä + siivota, hän + avata, me + herätä, te + pelata, he + tiskata

5. minä + tarvita, sinä + häiritä, hän + valita, me + punnita, te + tarvita, he + häiritä

Ryhmätyö

























Kirjoittaminen



















Mallivastaukset:

1. Moi! Mulle kuuluu hyvää. Huomenna valitettavasti ei sovi, mutta voimmeko tavata ylihuomenna klo 15. Sopiiko sinulle? Voimme nähdä meidän lempikahvilassa. Terveisiä Karille! T. Inga

2. Moi! Asia on ok. Nähdään 10 minuutin kuluttua. T. Inga

3. Hei! Tosi hyvä uutinen! Onnea uuteen kotiin! Tulen mielelläni vaikka viikonloppuna. T. Inga

4. Moikka! Mulla on vähän kiirettä huomenna. Ehditkö kahville tänä iltana? T. Inga


- Teksti Meidän tavallinen päivä, video. s. 115-116 (Kerro ryhmässä, mitä näet kuvassa)

-s. 127 (4) Kerro kaverille, mitä teet 
































Kotiin: s. 121 (dialogi), s. 122 (fraasit)


Mä hiihdän    Kirjoita verbit

Antti Tuisku


Sä ________ mut ja mä vaan ____________  jättää

Mun sydän ___________, mä hiihdän särkyä

Sä ___________ toisen, mä vaan hiihdän   löytää

___________ naimisiin, mä hiihdän      mennä 

 

Jos nyt _____________ viel tän yhden mäen yli,   jaksaa

onks sen jälkeen uusi mäki 

Onks sen jälkeen vielä mäki, 

onks sen Jos nyt jaksan viel tän yhden mäen yli,

onks sen jälkeen uusi mäki 

Onks sen jälkeen vielä mäki 

 

Jaksaa, jaksaa

Ja ja ja jaksaa, jaksaa 

Ja ja ja ja ja ja ja ja jaksaa,

jaksaa Ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja

 

Mä _______________ tähtii    minä näen tähtiä  nähdä

Mä nään tähtii 

Mä nään tähtii, mä vaan hiihdän

Mä ______________, mä hiihdän    rukoilla

Sun lapset _______________, mä vaan hiihdän     kasvaa

Meret ___________, mä hiihdän 

Jaksaa, jaksaa Ja ja ja jaksaa,

jaksaa Ja ja ja ja ja ja ja ja jaksaa,

jaksaa Ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja 

Jos nyt jaksan viel tän yhden mäen yli,

onks sen jälkeen uusi mäki 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...