torstai 26. tammikuuta 2023

27.01.2023 Minä olen/ minulla on

 27.01.2023

Aamukysymyksiä:

Onko sinulla reppu?

Onko sinulla kirjastokortti?

Oletko sinä mies?

Oletko sinä opiskelija?

Onko sinulla lapsia?

Mistä sinä tykkäät?

Mistä sinä pidät?


2. Kotitehtävän tarkistus (moniste)

https://wordwall.net/fi/resource/5224993/suomi-toisena-kielen%c3%a4/min%c3%a4-olen-vai-minulla-on

Moniste parin kanssa.

Samat fraasit taululle.

Minä olen naimisissa.

Minä olen eronnut.

Minä olen sinkku.

Minä olen rakastunut. 

Minulla on auto/koira/vauva/2 lasta.

- kahoot

Kirjasta:

s. 71-72 Kenellä on?

s. 73 Jutellaan. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...