tiistai 24. tammikuuta 2023

25.01.2023

 Kahdeskymmenesviides tammikuuta

Alkukysymykset:

Milloin sinun syntymäpäivä on?

Missä kuussa sinä olet syntynyt?

Mihin aikaan sinun ruokatauko on?

Mihin aikaan sinun kurssi alkaa/loppuu?

Mikä kuukausi nyt on?

Mikä vuodenaika nyt on?

Minkämaalainen sinä olet? 

1. s. 66-67 (kuuntelutehtävät)

2. Kuvat + teksti

3. s. 60 Ryhmätyö

a. On aamu. Aamulla minä herään kello 7.00. Sitten minä pesen hampaat ja puen vaatteet.

b. On päivä. Päivällä minä olen suomen kurssilla. Ruokatauko on kello 11.45.

c. On ilta. Illalla kello kuusi minä menen kauppaan.

d. On. Yöllä kello kaksitoista minä olen netissä. Onpa kello paljon. Minä sammutan valot.


Milloin sinä heräät?

Milloin sinä olet suomen kurssilla?

Milloin sinä menet kauppaan?

Milloin sinä olet netissä?

4. Henkilötiedot s. 54

5. Minä olen, minulla on... s. 67-68

https://suomitaskussa.eu/minulla-on/

https://wordwall.net/fi/resource/5224993/suomi-toisena-kielen%c3%a4/min%c3%a4-olen-vai-minulla-on


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...