perjantai 13. tammikuuta 2023

16.01.2023

 16.1.

https://www.youtube.com/watch?v=JFDAoFN2ndY

1. Aamukysymykset:

Mitä sinulle kuuluu?

Mikä sinun nimi on? Kuka sinä olet?

Mistä sinä olet kotoisin?

Mitä kieltä sinä puhut?

Mikä päivä tänään on?

Mikä päivä oli eilen?

Mikä päivä huomenna on?


- Parisanelu

2. Koulusanat (s. 16-17)

Kuuntelu + testi

3. Verbit (kortit + lauseet taululle)

Illalla mä ______________________ musiikkia. (kuunnella)

Päivällä mä ____________________suomea kurssilla. (puhua)

Tänään mä ____________________ opettajalta. (kysyä)

Aamulla mä _______________________oppikirjan. (avata)

Mä _____________________ mikrofonin. (sulkea) 

Mä ______________________ chattiin. (kirjoittaa) 

Mä _________________ tekstiä. (lukea) 

Mä _________________ videoita puhelimesta. (katsoa) 

4. Verbi olla

Kotitehtävän tarkistus s. 33-34

5. Konsonantit (monisteet)

6. s. 26 Maa ja kansalaisuus

Minkämaalainen sinä olet?

Maa                                 Kansalaisuus

Suomi                            suomalainen

Ruotsi                             ruotsalainen

Afganistan

Irak 

Albania

Kosovo

Nepal


s. 27 H1,2

s. 28 (Mitä kieltä sinä puhut?)


Piirrä oma käsi ja kirjoita

-sinun nimi (Inga)

- kotimaa (Venäjä)

- äidinkieli (venäjä)

- asuinpaikka (Asun Vantaalla)

- ikä (48 vuotta)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...