tiistai 17. tammikuuta 2023

18.01.2023

 Kahdeksastoista tammikuuta

Aamukysymyksiä:

Oletko sinä tänään energinen?

Oletko sinä tänään väsynyt?

Oletko sinä tänään ajoissa?

Miltä sinusta tuntuu?

Mikä päivä tänään on?

Mikä päivä oli eilen?

Mikä päivä on huomenna?

Minkämaalainen sinä olet?

Mitä kieltä sinä puhut?

1. Vokaalit, diftongit s. 40, H 10. 

Osio Jutellaan! s. 43

Tee oma dialogi:

- Moi, kuka sä oot?

 - Anteeksi. Minä en ymmärrä.

- Kuka sinä olet?

- Ahaa! Minä olen _______________.

- Hauska tutustua, ________________.

Mä oon _________________.

Samoin!


2. Verbi puhua (s. 31)

puhua, olla, asua 

Minä olen  Inga. Minä olen kotoisin Venäjältä. Minä olen venäläinen. Minä puhun venäjää. Minä asun Vantaalla.

Esittele sinun pari:

Hän on Zahra. Hän on kotoisin Afganistanista. Hän on afganistanilainen. Hän puhuu..

Hän asuu ...

3. Numerot s. 48 -53

Laulu


4. teksti, s. 46

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...