tiistai 2. kesäkuuta 2020

Keskiviikko 03.06.



Aamutehtävä

Kuukaudet -video, numero 12 Minä olen syntynyt keväällä.

- katso video ja kirjoita whatsappiin Milloin sinä olet syntynyt?
esimerkiksi: Minä olen syntynyt keväällä huhtikuussa. 



1.  Testi (sää, kuukaudet, adjektiivit)

2. Henkilötiedot 

- kuuntelu, sivu 85 (27)
- kuuntelu (superalkeet)


3. Kotitehtävä, kpt-vaihtelu 

s. 79 (21), s. 81 (23)


4. Kysymykset, s. 82 (24)


5. Verbi tehdä

minä teen               me teemme
sinä teet                 te teette
hän tekee               he tekevät


- Mitä sinä teet aamulla?
- Aamulla minä syön aamupalaa ja opiskelen suomea.

- Mitä sinä teet kurssin jälkeen?
- Kurssin jälkeen mä soitan kaverille. Entä sinä?
- Minä syön lounasta, katson televisiota ja pelaan jalkapalloa.


- Mitä sinä teet viikonloppuna?
- Mitä sinä teet tänään?

Kotitehtävä:

sivu 82, harjoitus 24 (kirjoita kysymykset vihkoon)
sivu 82-83, harjoitus 25 
sivu 292, harjoitus 3 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

24.4.2024

 Kahdeskymmenesneljäs huhtikuuta  Lähtisitkö? laulu https://www.youtube.com/watch?v=Quk51EwgTI8 - moniste ( pyydä kohteliaasti) H 13 (s. 117...