torstai 25. kesäkuuta 2020

26.06.

Perjantai 26.06.
Kahdeskymmeneskuudes kesäkuuta

Aamutehtävä:

Kirjoita lauseet vihkoon.



1. Keskustelu zoomissa:

Mitä sinä rakastat? Ketä sinä rakastat?
Mitä sinä vihaat?
Mitä kieltä sinä puhut? Mitä kieltä sinä haluat opiskella?


2. Dialogi s. 92-93


3. Negatiivinen lause (partitiivi), sivu 97


Minulla ei ole.....

(sana on partitiivissa)

lasta
kissaa
miestä
työtä
autoa
puhelinta
avainta
tietokonetta




Keskustelu:

Minulla on ..... Minulla ei ole....


- sivu 105 (13)






sivu 112 (24) kuuntele ja kirjoita


Kotitehtävä:

           (partitiivi)

minä - minua
sinä   - sinua
hän   - häntä
me    - meitä
te     - teitä
he    - heitä

sivu 104 (11), teoria sivulla 95.
sivu 105 (13)
sivu 106 (14) Kirjoita, mitä sinulla on ja mitä sinulla ei ole. Minulla ei ole + sana partitiivissa).
Malli: Minulla on puhelin. Minulla ei ole kameraa. 

Tee harjoitus, kirjoita lauseet vihkoon:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

26.4.2024

 Kahdeskymmeneskuudes huhtikuuta Kertaus: Millaisia luonteenpiirteitä sinulla on? Millainen työntekijä sinä olet? Millaisia taitoja sinulla ...