keskiviikko 24. kesäkuuta 2020

25.06.

Torstai 25.06. (Kahdeskymmenesviides kesäkuuta)




Aamutehtävä:

Kirjoita whatsapp -ryhmään:

Mitä sinä teet kesällä? Mitä sinä et tee kesällä?

Malli: Kesällä minä grillaan, otan aurinkoa ja menen rannalle. Kesällä minä en polta kokkoa, en tee puita, en juo olutta. 😃



ottaa aurinkoa - minä otan...
grillata            - minä grillaan
juoda olutta     - minä juon
uida                 - minä uin
syödä hyvin     - minä syön
mennä mökille  - minä menen...
polttaa kokkoa  - minä poltan
mennä rannalle  - minä menen...
tehdä puita         - minä teen...
mennä saunaan  - minä menen...
tavata ystäviä      - minä tapaan
supata                - minä suppaan 


1. - Kuuntelutehtävä s. 109 (19)


2. Keskustelu ryhmissä.

Mitä sinä teet kesällä?
Mitä sinä et tee kesällä?
Kenen kanssa menet rannalle?
Kenen kanssa grillaat?
Kenen kanssa juot olutta?
Kenen kanssa sinä menen saunaan?

3. Verbi + partitiivi

Mitä sinä rakastat?

Rakastatko minua, kesää, talvea, jalkapalloa, aurinkoa, kaunista naista/komeaa mies, sinun perhettä…?

 

Mitä sinä vihaat?

Vihaatko minua, kesää, talvea, sotaa, sadetta, kylmää säätä, hyttys…?

 

Mitä kieltä sinä haluat opiskella?

 

Haluatko opiskella suomea, ranskaa, ruotsia, venäjää, norjaa, kurdia, turkkia, englantia…..?


4. Dialogi sivut 92-93

https://digi.finnlectura.fi/purchases/19463

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

26.4.2024

 Kahdeskymmeneskuudes huhtikuuta Kertaus: Millaisia luonteenpiirteitä sinulla on? Millainen työntekijä sinä olet? Millaisia taitoja sinulla ...