sunnuntai 28. kesäkuuta 2020

29.06.2020

Maanantai 29.06.2020
(kahdeskymmenesyhdeksäs kesäkuuta)


Aamutehtävä:

Kirjoita chattiin 5 lausetta, mitä sinä teit viikonloppuna.

Kirjoita, mitä Yusri teki viikonloppuna? Katso kuva:





1. Kotitehtävän tarkistus 
s. 106 (14) Mitä sinulla on ja mitä sinulla ei ole (keskustelu).

Harjoitus (tarkistetaan yhdessä)


2.   Partitiivi

minä - minua                Muistatko sinä minua?
sinä   - sinua                 Minä rakastan sinua.
hän   - häntä                 Menen tapaamaan minun äitiä, koska minulla on ikävä häntä
me    - meitä                 Miellä on kiire, opettaja odottaa meitä.
te     - teitä                    Voitteko puhua hitaasti, en ymmärrä teitä.                
he    - heitä                   Missä lapset ovat? Me odotamme heitä.


s. 104 (11)



3. Muistatko vaatteita?





- kuunteluharjoitus, sivu 112 (24):



- dialogin kuuntelu + lukeminen. s. 92

Kotitehtävä:

- lue sivu 96 (teoria) ja tee harjoitus s. 105 (12)
-s. 102 harjoitus 7 (A, B)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

25.4.2024

 Kahdeskymmenesviides huhtikuuta  - ryhmien esitykset - Häävalmisteluja ( kysymykset) - Teksti, kuuntele ja täydennä sanat ( moniste) - kaho...