maanantai 18. tammikuuta 2021

19.01.2021

 TIISTAI 19.01.2021


Aamutehtävä 9.00 - 9.30

1. Kirjoita sanat vihkoon ja opettele.

 - Miltä sinusta tuntuu?
 -  Minä olen iloinen.

iloinen 😀
surullinen 😢
väsynyt 😴
rakastunut 😍
vihainen 😡

 - Oletko väsynyt? 
-  En ole. Olen rakastunut. 💗

2. Katso video numero  14 (Minä olen iloinen)


3. Kirjoita whatsapp -ryhmään, miltä sinusta tuntuu.

Malli: Olen väsynyt, koska nukuin liian vähän...
Olen iloinen, koska minä tykkään talvesta. 


Zoomluokassa 9.30 ->

2. Tunnekortit

rentoutunut
rauhallinen
pelästynyt 

Opettaja näyttää kortin, sinä kirjoitat sanan.

 3. Keskustelu pienryhmässä.

1. Mikä päivä tänään on?
2. Kuinka monta astetta on Vantaalla? (Myyrmäessä, Kivistössä, Tikkurilassa....)
3. Kuinka monta kynää sinullaon?
4. Kuinka vanha sinä olet? 
5. Mitä kieltä sä puhut?
6. Mistä sä olet kotoisin?
7. Mikä on suomeksi computer?
8. Miltä sinusta tuntuu?


3. Uudet sanat.

kynä
kumi
teroitin
kirja
vihko
kansio
paperi
sanakirja
opettaja
opiskelija

Kysymysket: Mikä tämä on? Kuka hän on?
Vastaukset: Tämä on vihko. Hän on opettaja. 





4. Vokaaliharmonia s. 17


ssä?  vai   ssa?
llä?    vai   lla?



Minä asun Suomessa                 a o u             ❤  ssa
Minä asun Irakissa.


Minä asun Jyväskylässä.            ä ö y             ❤   ssä 
Minä asun Myyrmäessä
Minä asun Helsingissä                e, i                ❤   ssä 


- sivu 20, harjoitus 6 (A, B, C)

- fraasit h 22 (kuuntele ja kirjoita)


Itsenäinen tehtävä:
- katso video 12 minuuttia (vokaaliharmonia)








Kotitehtävä:
- opettele sanat 

kynä
kumi
teroitin
kirja
vihko
kansio
paperi
sanakirja
opettaja
opiskelija

Kysymysket: Mikä tämä on? Kuka hän on?
Vastaukset: Tämä on vihko. Hän on opettaja. 

- s. 26 (H18,19)
-s. 27 (H20)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...