torstai 7. tammikuuta 2021

08.01.2021

 Perjantai 08.01.2021


Maanantaina 11.01.2021 tietokoneiden palautus:

10.30 Soda

10.45 Chutamad

10.55 Ahmed Mahad

11.05 Ruhholah

11.15 Farzaneh

11.25 Houria

Aamutrehtävä: 

1. Lue tekstit ja vastaa kysymyksiin.

a) Etsi seuraavat sanat: vuorotyö, käytännönläheinen, kokemus, harjoittelu, korjata, ruoanlaitto, nauttia, asiakas,  näppärä.

b) Jatka lauseet, etsi vastaukset tekstisä:

Minua kiinnostaa _________________________________.

Pidän vuorotyöstä ja _________________________________.

Olen reipas ja ___________________________________________.


Olen kiinnostunut ____________________________________.

Korjasin _________________ja ___________________.

Minusta tulisi hyvä automekaanikko, koska _________________________________.


Olen aina ollut innostunut ________________________.

Hyvästä ruuasta tulee ______________________.

Olen luova ja minulla on _________________________________.

Keittiössä on mukavaa tehdä ______________________________.


2. Passiivi



Keskustelu ryhmissä:

Mitä koulussa tehdään yleensä?

Mitä mökillä tehdään yleensä?

Mitä viikonloppuna tehdään yleensä?

Mitä talvilomalla tehdään?


- ehdotus


Malli: - Käydään kaupassa!   - Joo, hyvä idea! tai – Nyt en voi. Minun täytyy tehdä läksyt.


mennä kirjastoon

lähteä ulos

maksaa lasku

kuunnella musiikkia

soittaa Kelaan

nukkua pitkään

ostaa uusi sohva

lähettää sähköpostia ammattikouluun

varata pöytä ravintolasta

matkustaa Tallinnaan


https://wordwall.net/fi/resource/2020835/passiivi-tee-passiivi-ja-ehdota-parille-tekemist%C3%A4-pari-vastaa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...