tiistai 21. maaliskuuta 2023

22.3.2023

 Kahdeskymmenestoinen maaliskuuta


Kirjoita kysymys:

Minä olen Inga Keinänen.

Minun etunimi kirjoitetaan I -N-G-A.

Olen kotoisin Venäjältä.

Asun Vantaalla.

Minun äidinkieli on venäjä.

Minä puhun venäjää, suomea, englantia ja ranskaa.

 



Katsotaan videot.

Kysy parilta ja kerro ryhmälle sinun paristasi.


  • Mikä sinun nimi on? Hän on ....

  • Mistä sinä olet kotoisin? Hän on kotoisin...

  • Mikä sinun äidinkieli on? Hänen äidinkieli on

  • Mitä kieliä sinä puhut? Hän puhuu...

  • Missä sinä asut? Hän asuu...


Verbi olla (h 18-20)

2. Verbi olla + pronominit

Kirjakieli              Puhekieli

minä                     mä  
sinä                      
hän                       se

me                        me
te                          te
he                         ne





3. Tervehdykset
4. Viikonpäivät
5. Vokaalit
6. Verbit (koulussa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...