keskiviikko 7. syyskuuta 2022

9.9.2022

 Yhdeksäs syyskuuta


1. Kerro kolmesta eri opiskelijasta:

Kuka hän on?

Hän on kotoisin...

Hän puhuu...

Hänen äidinkieli on...

Hän asuu..


Piirissä: 

Minä olen...

Minä olen kotoisin...

Minä puhun...

Minä olen (30) vuotta. 


Kotitehtävän tarkastus

2. Numerot

https://youtu.be/oBk5ijwpEl8

Oma suomi 1, s. 16 (16)

monisteet (parityönä)

Miten se kirjoitetaan 

Vokaaliharmonia s. 17



ssä?  vai   ssa?
llä?    vai   lla?



Minä asun Suomessa                 a o u             ❤  ssa
Minä asun Irakissa.


Minä asun Jyväskylässä.            ä ö y             ❤   ssä 
Minä asun Myyrmäessä
Minä asun Helsingissä                e, i                ❤   ssä 


- sivu 20, harjoitus 6 (A, B, C)

- fraasit h 22 (kuuntele ja kirjoita)







Verbit


avata              minä avaan (oven)
sulkea             minä suljen (kirjan)

Illalla mä ______________________ musiikkia. (kuunnella)

Päivällä mä ____________________suomea kurssilla. (puhua)

Tänään mä ____________________ opettajalta. (kysyä)

Aamulla mä _______________________zoomin. (avata)

Mä _____________________ mikrofonin. (sulkea) 

Mä ______________________ chattiin. (kirjoittaa) 

Mä _________________ tekstiä. (lukea) 

Mä _________________ videoita puhelimesta. (katsoa) 



Itsenäinen tehtävä:
- katso video 12 minuuttia (vokaaliharmonia)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...