tiistai 6. syyskuuta 2022

7.9.2022

 Seitsemäs syyskuuta

1. Fraasit

- digitehtävät (fraasit)

- domino

2. Ääntäminen

Vokaalit, s. 18 (2), s. 20 (5)

Vokaalipeli (ryhmätyönä)

3. Kysymykset


Mitä kieliä/kieltä sä puhut?



Alnilam Oy » KARTTAPALLO HELSINKI


Mä puhun arabiaa. (Irak, Libanon)

Mä puhun daria. (Afganistan)

Mä puhun kurdia. (Kurdistan)

Mä puhun albaniaa. (Albania, Kosovo)

Mä puhun urdua. (Pakistan)

Mä puhun romaniaa. (Romania)

Minä puhun liettuaa. (Liettua)

Minä puhun malajalamia ( hindiä). (Intia)

Minä puhun ukrainaa. (Ukraina)

Minä puhun tsetseniaa. (Tsetsenia)

Minä puhun espanjaa. (Meksiko)

Minä puhun turkkia. (Turkki)


Tehtävä: Piirrä käsi.

Kirjoita:
Minä olen... (nimi)
Minä asun Suomessa.
Minä olen kotoisin (maa)
Minä puhun ....(kielet)
Minun äidinkieli on .....


4. Persoonapronominit + olla s. 16, open opas s. 31

Kotitehtävä: videot
Katso ja kerro

Kuka hän on?                         Hän on...
Mistä hän on kotoisin?       Hän on kotoisin....
Missä hän asuu?                   Hän asuu...

5. Viikonpäivät 

maanantai
tiistai
keskiviikko
torstai
perjantai
lauantai
sunnuntai 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...