keskiviikko 7. syyskuuta 2022

8.9.2022

 Kahdeksas syyskuuta

Kysymykset ryhmissä:

Mikä päivä tänään on?

Mikä päivä ylihuomenna on?

Mikä päivä oli eilen?

Mitä sinä teet suomen kurssilla?

Mistä sinä olet kotoisin?

Mikä sun nimi on?

Mitä kieliä sä puhut?

Mikä sun äidinkieli on?

Missä sinä asut?



2. Viikonpäivät.

3. Fraasit (kuvat)

4. Sanelun tarkistus. Sanelu parin kanssa.

5. Teksti.

Video, lukeminen.

6. Numerot.

Video, 0-10

https://suomitaskussa.eu/numerot/

s. 15 (kuuntelu + lukeminen) 




s. 23 (12)

s. 24 H 13 ja 12 ensin yhdessä, sitten pienryhmissä. 

Kuuntelu s. 24 (15)

Kuuntele ja kirjoita puhelinnumerot:

7. Verbit

avata              minä avaan (oven)
sulkea             minä suljen (kirjan)

Illalla mä ______________________ musiikkia. (kuunnella)

Päivällä mä ____________________suomea kurssilla. (puhua)

Tänään mä ____________________ opettajalta. (kysyä)

Aamulla mä _______________________zoomin. (avata)

Mä _____________________ mikrofonin. (sulkea) 

Mä ______________________ chattiin. (kirjoittaa) 

Mä _________________ tekstiä. (lukea) 

Mä _________________ videoita puhelimesta. (katsoa) 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...