torstai 11. helmikuuta 2021

12.02.2021

Perjantai 12.02.2021

Aamutehtävä:

Whatsapissa on teksti kirjasta UUSI HAME. Lue teksti, kirjoita kaikki adjektiivit vihkoon.

Vastaa kysymyksiin:

1. Miksi Sanna ostaa uuden hameen? (uusi hame)

2. Miksi Sanna ei tykkää ensimmäisestä (ensimmäinen) hameesta?

3. Mitä Manu ostaa kaupasta?


Partitiivi:



1.  numero + partitiivi

Video 7


Juon 3 kahvia.
Syön 2 banaania.
Minulla on 2 autoa.
Minulla on 5 kynää.

Sano partitiivissa:

Minulla on 

3 + banaani
4 + kirja
monta + ystävä
7 + vihko
2 + auto
5 + sisko
3 + lapsi

2. negatiivinen lause.






Keskustelu: s. 106 (14)



Yksikön partitiivi, ruoka ja juoma. 

https://wordwall.net/fi/resource/1470393/yksik%C3%B6n-partitiivi-ruoka-juoma 


Verbi + patritiivi:



Kirjoita: Mitä sinä haluat opiskella? Mitä sinä vihaat? Mitä sinä rakastat.

https://fi.padlet.com/ingakeinanen/gge8mx0u4rn3c2be



Minä olen, Minulla on... 



Teksi Minä 

s. 99 (2), tekstin kysymykset

digi (sanasto sukulaiset)

S. 91


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...