sunnuntai 28. helmikuuta 2021

01.03.2021

 Ensimmäinen maaliskuuta


Aamutehtävä: 9.00 - 9.30





-Monesko päivä tänään on?

- Tänään on ensimmäinen maaliskuuta (01.03)

- Monesko kerros tämä on?

- Tämä on toinen kerros.


Lue järjestysluvut: s. 233



Tee tehtävä ja laita kuva whatsappiin. Tässä tehtävässä sinä kertaat värejä ja kuukausia. Sinä myös opettelet järjesyslukuja. 😊



1. 9.30 ->

1. Keskustelukysymyksiä

Tee kysymykset ryhmissä ja kysy opiskelukavereilta. 

Esimerkiksi: NIMI - Kuka sinä olet? Mikä sun nimi on?

NIMI


IKÄ


MAA


KIELI


ULKONÄKÖ


PERHE


TÖISSÄ/OPISKELEE


LEMPIVÄRI


SYNTYMÄPÄIVÄ



Vastaa kysymyksiin sinun päivästä:

Monelta sinä heräät arkisin (ma - pe)?

Nukutko pitkään viikonloppuisin?

Oletko aamulla yleensä hyvällä tuulella? Miksi?

Kuinka usein soitat äidille tai muille sukulaisille?

Tykkäätkö tavata kavereita ja jutella heidän kanssa?

Kuka pesee pyykkiä teillä kotona?

Onko sinulla joskus kiire? Milloin?



2. Verbit

Kotitehtävän tarkistus, OS1, s. 45 (4,5) ja s. 47 negatiivinen taivutus (7)

Verbit (s. 118-119). s. 127 (4)

Kirjallisesti s. 131 H13 -15.

Kuunteluharjoitus s. 138 (24)








3. Puhutaan kieliharjoittelusta.

Kieliharjoittelu


Jokainen opiskelija menee moduulissa 2 kieliharjoitteluun. Kieliharjoittelu kestää 3 viikkoa, eli noin 15 arkipäivää. Meidän ryhmällä kieliharjoittelu on 03.05. – 21.05.2021.

Kieliharjoittelussa sinä puhut suomea suomalaisten kanssa. On tosi hyvä, jos löydät kieliharjoittelupaikan sinun omalta alalta. Tavallisesti opiskelijat ovat harjoittelussa päiväkodissa, koulussa, kaupassa, kirjastossa tai ravintolassa.

Työaika on noin 6-7 tuntia päivässä.

Työtehtävät: Kieliharjoittelussa teet helppoja töitä tai aputöitä. On tärkeää, että sinä puhut paljon suomea.

Palkka: kieliharjoittelu on palkaton (= ei makseta palkkaa). Sinä saat saman rahan kuin nyt.

Mihin haluaisit kieliharjoitteluun?

1.

2.

3.

Miten etsit kieliharjoittelua?


4. Laulu Trampoliini

Sanni

C:\Users\inga.keinanen\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\A29C91F7.tmp

Mä voin _________ sun luokse
Ku ____________ yösijaa
ku päivät ohi juoksee
enkä niistä kiinni ___________
ku mun pyykit on pitkin
ja en ___________ himaan
sun sohval on lämmin
ku ulkona ______________
vaik viikonloppuna kämmin
se sua vaan huvittaa
sanot pääasia
et oli kivaa

kun mä oon __________ liikaa
eikä ole enää hauskaa
____________ vettä mun lasiini
sanot että se on viinii
ku elämä on vähän rankkaa
___________ mut jäätelölle rantaan
kun putoon asfalttiin ni
sä oot mun trampoliini

sä voit lähtee mun luota
ja _____________ Meksikoon
jos ne ei pidä susta huolta
mä luurin päässä oon
ja _____________ kentälle vastaan
jos haluut kotiin

kun mä oon juonu liikaa
eikä ole enää hauskaa
______________ vettä mun lasiini
sanot että se on viinii



Kotitehtävä: s. 133 (16)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...