keskiviikko 5. elokuuta 2020

Torstai 06.08.

Torstai 06.08.

(Kuudes elokuuta)

Aamutehtävä:

Kirjoita vastaukset whatsappiin: 

Esimerkki: Minun kurssi alkaa yhdeksältä ( = kello yhdeksän)




1. Kotitehtävä, s. 128 (5) 




2. Teksti Meidän tavallinen päivä.
Kuuntelu ja lukeminen

3. s. 120 (Monelta?) Luetaan.

-s. 130 (9)
- s. 130 (10) keskustelu 



4. Verbityyppi 3




opiskella                                                              men
opiskel-       (+e)                                                  men-   (+e)

Minä opiskele + n                                              mene + n
Sinä
Hän
Me
Te
He                                                                                                  


Kirjoita: (opiskella, mennä, kuunnella, kävellä, pestä)

Minä opiskelen 5 tuntia päivässä.
Minä menen kirjastoon.
Minä kuuntelen musiikkia.
Hän pesee hampaat. 
He kävelevät metsässä. 

Kotitehtävä: 

s. 129 (6)
verbityyppi 3, s. 123 - > kirjoita vihkoon.
- etsi sivulta 118 - 119 kaikki verbit, jotka ovat verbityyppi 3.

Kuuntele ja lue teksti. Alleviivaa kaikki verbit.

Kuuntele kappale 6 "Mitä hän tekee?" 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

30.4.2024

 Kolmaskymmenes huhtikuuta Vappu Tärkeät sanat ( kortit): https://quizlet.com/395947347/flashcards ylioppilaslakki Havis Amandan patsas vapp...