torstai 13. elokuuta 2020

14.08.2020

 Perjantai 14.08.2020

(Neljästoista elokuuta)


Aamutehtävä:

Lue sivu 123-124 (verbityypit)

Kirjoita whatsappiin, mikä verbityyppi?

käydä, tupakoida, laulaa, pestä, opiskella, kävellä, haluta, asua, urheilla, olla, nähdä, saada, rakastaa, matkustaa, myydä, siivota, nousta, tanssia, tutustua.


Verbityyppi 1 istua, ...

Verbityyppi 2 tehdä,..

Verbityyppi 3 mennä...

Verbityyppi 4 pelata...


1. Kerro ryhmälle, mitä teet. Kerro myös kenen kanssa ja milloin.

Mitä teet?                           Kenen kanssa?                            Milloin? /Monelta?

Minä laulan                         ystäväni kanssa                             illalla.

Minä siivoan  keittiötä                                                               joka päivä.

Minä keskustelen                ryhmäni kanssa zoomissa             aamupäivällä.


2. s. 121 Aamupalapöydässä

https://digi.finnlectura.fi/purchases/19463


3. Kuuntelutehtävä s. 138 (24)

https://digi.finnlectura.fi/purchases/19463



Kotitehtävä:

Kirjoita verbit vihkoon:

Verbityyppi 3: nousta, tulla, mennä

Verbityyppi 4: pelata, pelätä, haluta, siivota


- s. 121, lue dialogi 3 kertaa

- s. 131., harjoitukset 13 ja 14. 

- Kirjoita 7 lausetta, mitä sinä et tee viikonloppuna.

Esimerkki: Viikonloppuna minä en syö pizzaa. Minä en juo viiniä. Minä en käy elokuvissa. Minä en tupakoi. Minä en imuroi naapurin asuntoa. Minä en laula suihkussa. Minä en herää aamulla klo 06.00.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

30.4.2024

 Kolmaskymmenes huhtikuuta Vappu Tärkeät sanat ( kortit): https://quizlet.com/395947347/flashcards ylioppilaslakki Havis Amandan patsas vapp...