torstai 20. elokuuta 2020

21.08.2020

 Perjantai 21.08.2020

(Kahdeskymmenesensimmäinen elokuuta)


Aamutehtävä:

Kuuntele laulua:

Katso sanat:

reppu

eväs

pakata

kassi

kortti

matkalaukku


Lähdetään yhdessä retkelle 

Otan mukaan repun sekä eväät 

Lähdetään yhdessä kauppaan

Otan mukaan rahaa sekä kassin


Lähdetään yhdessä matkalle

Pakkaan vaihtovaatteet matkalaukkuun


Lähdetään yhdessä juhliin

Otan mukaan lahjan sekä kortin


1. Puhutaan kuvasta. Sanelu


2. Kotitetävän tarkistus


3. Jutellaan!

Milloin olet hyvällä tuulella?

Tykkäätkö mennä retkelle? Kenen kanssa?

Mitä otat mukaan retkelle?

Jos matkustat, mitä pakkaat matkalaukkuun?


4. 


Kysy ryhmässä, kirjoita nimi:
Houria        Chitamad       Farman

Minä osaan laulaa.
Minä osaan laittaa ruokaa.
Minä osaan korjata autoja.
Minä osaan puhua suomea.
Minä osaan ajaa polkupyörää.
Minä osaan puhua ranskaa.
Minä osaan tehdä dolmaa.
Minä osaan piirtää.

Osaatko sinä + verbi........?

4. Selkouutiset. 

käyttää
maski
suositella
vieras ihminen -> vieraat ihmiset (monikko)
etätyö

Kertakäyttöinen Kasvomaski 10 kpl - Aminopörssi


1.Suomessa on annettu suositus kasvomaskeista. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL suosittelee, että ihmisten on hyvä pitää kasvomaskia alueilla, joilla on koronatartuntoja.

THL suosittelee, että maskia on hyvä pitää joukkoliikenteessä eli busseissa, raitiovaunuissa ja junissa. Maskia on hyvä pitää paikoissa, joissa vieraat ihmiset ovat lähekkäin.

Maskisuositus koskee yli 15-vuotiaita suomalaisia. Maskia ei ole pakko käyttää, mutta sitä on hyvä käyttää.


2. Suomessa on annettu uusi suositus etätöistäHallitus suosittelee, että suomalaiset tekevät etätöitä sellaisilla alueilla, joilla on koronatartuntoja työpaikoilla.

Korotatartuntoja on työpaikoilla nyt Helsingin ja Uudenmaan, Varsinais-Suomen ja Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirien alueella.

Alueet, joilla suositellaan etätyötä, voivat muuttua, jos koronatilanne muuttuu.

Kysymykset:

Missä on hyvä käyttää maskia?

Täytyykö lasten käyttää maskeja?

Mikä on etätyö?

Mitä uutisissa sanotaan etätyöstä?


Kotitehtävä:

-sivu 144 (34), kirjoita 10 lausetta. Esimerkki: Minä Minun mies lähtee töihin joka aamu.

-lähetä 5 valokuvaa ja 5 lausetta whatsappiin. Mitä sinä teet viikonloppuna?

Kuuntele ja lue selkouutiset:

https://yle.fi/uutiset/osasto/selkouutiset/torstai_1382020_radio/11492865

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

30.4.2024

 Kolmaskymmenes huhtikuuta Vappu Tärkeät sanat ( kortit): https://quizlet.com/395947347/flashcards ylioppilaslakki Havis Amandan patsas vapp...