keskiviikko 8. marraskuuta 2023

9.11.2023

 Yhdeksäs marraskuuta 

Meidän tavallinen päivä - teksti, lukeminen, kysymykset

- kuuntele ja kirjoita puuttuvat sanat

- H2 parin kanssa

Kello

H7, 8, 10 ja 12.

open opas H 5 ( ryhmätyö)

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/01/27/supisuomea-osa-2-lukusanat-ja-ajanilmaukset

Verbit

H17

- verbikortit

( yhdistä verbit)

Mitä teet viikonloppuna?

https://quizlet.com/578006830/flashcards?funnelUUID=ee6ebfaa-7fd0-4235-8639-564684036053


kpt-verbit

Unohdatko usein suomen kielen uusia sanoja?

Miten opettelet uusia sanoja?

Millä kielellä juttelet opiskelukavereiden kanssa tauolla?

Mitä ajattelet suomen kielestä?

Pidätkö suomen kurssista? 

Kuinka monta tuntia sinä lepäät kurssin jälkeen ? 

Kuunteletko suomenkielestä musiikkia?

Lupaatko, että teet kotitehtävät joka päivä? 

Tiedätkö, mihin menet kieliharjoitteluun?

Tykkäätkö maata sohvalla kun olet somessa ( some= sosiaalinen media) ?  

Kuuntelut 17 ja 19 

Teksti, mitä tapahtuu tavallisena + kysymykset

Monelta sinä heräät arkisin (ma-pe)?

Laulatko sinä suihkussa? Missä sinä laulat?

Milloin olet hyvällä tuulella? Milloin olet huonolla tuulella?

Kuinka usein soitat äidille? Kenelle sinä soitat usein?

Meikkaatko aamulla? (meikata)

Missä tapaat (tavata) kavereita?

Tykkäätkö katsoa futista? Tykkäätkö pelata futista?

Pelaatko lautapelejä? (lautapeli)

Kuka pesee pyykkiä teillä kotona?

Milloin sinulla on kiire?


Mallivastaukset:

Mä olen Inga. En laula suihkussa, vaan laulan autossa. Olen hyvällä tuulella, kun olen meren rannalla rakkaiden ihmisten kanssa. :) Soitan äidille joka päivä ja joskus monta kertaa päivässä. Mä meikkaan joka aamu. Tapaan kavereita kahvilassa tai kotona. Tykkään katsoa futista kun mun lapsi pelaa. Yleensä minulla on kiire aamuisin. 



Perhe ( kysymyspeli) 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

8.5.2024

 Kahdeksas toukokuuta  1. Imperfektin kertausta -  kotitehtävän tarkistus - keskustelukortit 2. Ma-infinitiivi  - kotitehtävän tarkistus H14...