torstai 12. lokakuuta 2023

13.10.2023

 Kolmastoista lokakuuta 


Miltä sinusta tuntuu? 

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/06/14/finnish-phrases-suomen-kielen-fraaseja

iloinen 😀
surullinen 😢
väsynyt 😴
rakastunut 😍
vihainen 😡
utelias
peloissa(an)
tyytyväinen




Kotitehtävän tarkistus

Ota kuva. Selvitä , mitä sana tarkoittaa. Missä paikassa näit tämän sanan?

https://padlet.com/ingakeinanen1/oma-loistelias-padlet-s27exyvhwo9mb4hq

Numerot: kotitehtävät.

Ryhmäkisa.

Vokaaliharmonia

H 4, peli

Teksti ( video + kahoot) 

Lue lauseet ja kirjoita kysymykset:

Tänään on keskiviikko.

Eilen oli tiistai.

Kiitos, minulle kuuluu hyvää. 

Minä olen 48 vuotta vanha.

Minä olen syntynyt vuonna 1974.

Tänään on -3 astetta.

Se on 20. 

Kurssi on maanantaista perjantaihin (ma-pe) kello 9.00 - 13.30. 


2. Konsonantit s. 40 -41
3. Numerot ja henkilötiedot (moniste) suullisesti
Kuuntelu s. 43 (8)
4. Verbit 
- verbikortit
s. 49 ( 17) parin kanssa
- kansalaisuus s. 31

Minkämaalainen sinä olet?
Minä olen...

nigerialainen
zimbabwelainen
uzbekistanilainen 
ukrainalainen
kazakstanilainen
pakistanilainen
nepalilainen
intialainen
venäläinen
bangladeshilainen 
latvialainen
srilankalainen
iranilainen




- kpt, nomiinit s. 36








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...