tiistai 22. helmikuuta 2022

23.02.2022

 Kahdeskymmeneskolmas helmikuuta

Aamutehtävä 9.00 -9.30

Ja nyt on vuorossa kirja 5. Rannalla.

Kysymykset:

1. Miksi Manu soittaa Sannalle?

2. Mitä Sannan pitää ottaa mukaan rannalle?

3. Millä Manu ajaa rannalle?

4. Mitä Manu unohti kotiin?

5. Missä Manu vaatteet ovat kun hän ui?

6. Mitä Manu laittoi päälleen, kun vene oli vienyt (viedä) hänen vaatteet?

Opettele!

Tukka menee sekaisin.

Hyppää kyytiin!

Lähden mielelläni.

Ei hätää.

Tule takaisin! Tulkaa takaisin!


9.30 ->

Tärkeät fraasit

Asiakas:

Minun pitäisi päästä lääkäriin. Minä haluan varata ajan lääkärille.

Mun maha on kipeä. Mulla on flunssan oireita (oire). Minulla on kuumetta. Minulla on käsi kipeä.

Minun henkilötunnus on ....


Ajanvaraaja: 

Miten voin auttaa? Mikähän teitä vaivaa?

Kuinka kauan oireet (oire) ovat jatkuneet?

Mikä on teidän henkilötunnus?

Pääsetkö tulemaan tänään klo ....?

Selvä juttu. Ja lääkäri on... Teidän aika on klo ...


- Soitto huoltoyhtiöön

- Soitto terveysasemalle (parin kanssa)


































https://yle.fi/aihe/sites/aihe/files/migrated/oppiminen/uploads/6-sairaudet.jpg

  • kuumetta

  • päänsärkyä

  • silmätulehdus

  • nuha

  • yskä

  • kurkku kipeä

  • korvakipua

  • hartiasärkyä

  • selkäkipua

  • vatsa kipeä

- Oppikirjasta:

s. 167, s. 173, s. 178 (33) s. 181 (37), s. 183 (kuuntelu)

Kotiin:




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...