sunnuntai 20. helmikuuta 2022

21.02.2022

 Kahdeskymmenesensimmäinen helmikuuta

Aamutehtävä 9.00 -9.30

Kuuntele ja lue teksti. Vastaa kysymyksiin:



Missä naiset tapaavat?
Missä he opiskelivat 2 vuotta sitten?
Missä Mai asuu? Missä hän on töissä?
Mitä Safiyan parvekkeella on?
Missä Safiyan talo on?
Missä Main mies odottaa häntä?

Tärkeät sanat:
maa - maalla ( ei kaupungissa)
lähiö (ei kaupungin keskusta)
parkkipaikka - > missä? parkkipaikalla
soitella (3) = soittaa -> soitellaan! 





9.30 ->

- Katsotaan opiskelijoiden videot

- Peli (yksi opiskelija poistuu zoomista

Kuka minä olen?

Opiskelijat valitsevat roolin opiskelijalle. Sitten hän palaa takaisin ja yritä arvata, kuka hän on.
Hän kysyy:
Olenko minä ihminen, eläin tai tavara?
Olenko mies vai nainen?
Millainen minä olen?
Missä minä asun?
Mistä minä pidän?

/Vastaus voi olla Sanna Marin, elefantti, Sauli Niinistö tai kissa..)

2. Käskymuoto, kuvasta käskylauseet ryhmätyönä. 
3. Keskustelu asumisesta H 14.

Video, osa 4  (noin 8 minuuttia)


Kirjoita minne/mihin? -muodossa olevat sanat. 

Esimerkiksi: kahville, postiin...

4. Adjektiivit (kertaus)

- digitehtävät

open opas. s. 198 -199 minä luen selitykset, kirjoita sana chattiin.
































Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...