keskiviikko 8. joulukuuta 2021

9.12.2021

 1. Fraasit

- digitehtävät (fraasit)

- domino

- open opas  (Kirjoita fraasit)


2. Ääntäminen

s. 18-19

3. Tutustuminen

- videot

- Kuka sinä olet? Mikä sinun nimi on? Miten se kirjoitetaan? Mistä sinä olet kotoisin?

- open opas H 6 (parin kanssa, kävelet ryhmässä). 


3.  Kysymykset

Moi! Hauska tutustua!
Mä oon = Mä olen

Kuka sinä olet? /Mikä sun nimi on?

Minä olen Inga. Mä oon Inga.

Hauska tutustua!

1. - Mikä sun nimi on?

    - Mä oon Raisa. / Minä olen Raisa.
      Mun nimi on Raisa.

2. - Mistä sä olet kotoisin?
    - Mä oon kotoisin Suomesta. / Minä olen kotoisin Suomesta. 

https://www.google.com/maps/@55.8224537,26.8222684,3z?hl=fi

3.  - Missä sä asut?
     - Mä asun Engalnnissa. /Minä en asu Suomessa

4.   - Mitä kieliä sä puhut?
      - Mä puhun suomea, englantia, kiinaa ja espanjaa, ranskaa ja ruotsia. 


Tehtävä: Piirrä käsi.

Kirjoita:
Minä olen... (nimi)
Minä asun Suomessa.
Minä olen kotoisin (maa)
Minä puhun ....(kielet)
Minun äidinkieli on .....

s. 21 (7) (kirjoita fraasit)

 4.  Tärkeät verbit: (pdf) lukeminen + sanelu

puhua             minä puhun (suomea)
kuunnella       minä kuuntelen (musiikkia)
kirjoittaa         minä kirjoitan (viestin)
lukea              minä luen (tekstin)
katsoa            minä katson (videota)

kysyä              minä kysyn  (opettajalta)  
avata              minä avaan (oven)
sulkea             minä suljen (kirjan)


4. Viikonpäivät

maanantai
tiistai
keskiviikko
torstai
perjantai
lauantai
sunnuntai 






Perusasiat, videot:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...