tiistai 2. maaliskuuta 2021

03.03.2021

 Kolmas maaliskuuta.


Aamutehtävä 9.00-9.30

s. 125



Verbi osata (taito/skill) + infinitiivi

- Osaatko sinä laulaa? 

- En osaa soittaa, mutta osaan soittaa kitaraa.

Minä osaan laulaa.
Minä osaan laittaa ruokaa.
Minä osaan korjata autoja.
Minä osaan puhua suomea.
Minä osaan ajaa polkupyörää.
Minä osaan puhua ranskaa.
Minä osaan tehdä viininlehtikääryleitä.
Minä osaan piirtää.

Osata (4)
minä osaan               me osaamme (osataan)
sinä osaat                 te osaatte
hän osaa                   he osaavat

Tehtävä: Kirjoita, mitä sinä osaat tehdä. Mitä sinä et osaa tehdä. Voit myös kirjoittaa, mitä sinun opiskelukaveri osaa tehdä.

Malli: Minä osaan ajaa autoa, puhua ranskaa, luistella, opettaa suomea (😀), tehdä herkullista ruokaa ja kuunnella ihmisiä.

En osaa: tehdä dolmaa, soittaa pianoa, hypätä laskuvarjolla, puhua arabiaa.


9.30 ->

keittää
valmistaa (aamupalaa)
pukeutua
meikata
herättää
juosta
minua kiukuttaa (olen kuikkuinen)
Viedä lapsen (päiväkotiin)


päästä
palata
vilkaista (katsoa nopeasti)




2. Whatsapp (suomen kielen opetusta)

Kotitehtävät.  s. 127 (3), s. 128 (5), s. 129 (6)

parityönä s. 183 (17)

3. Ääntäminen s, 126 (1)

4. Lautapeli, mitä kello on.
5. Verbit s. 159 (open opas)




6. Ota valokuvat (ryhmätyö) Vie kuvat padletiin





 





















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...