keskiviikko 10. huhtikuuta 2024

11.4.2024

 Yhdestoista huhtikuuta 



Mielenterveyspäivä ( 10.4)

Arvostus on toisen ihmisen kunnioitusta. Vaikka olen eri mieltä toisen kanssa, kunnioitan toista. Positiivinen vuorovaikutus on aktiivista kuuntelua. Keskustellaan niin, että kaikilla on mukava olla.
Ihminen on sosiaalinen olento ja me tarvitaan muita ihmisiä.

Jos me emme saa arvostusta, se vaikuttaa meidän mielenterveyteen. Arvostusta pitää saada myös siitä, minkälaisia me olemme ihmisinä.

Joskus me emme kuuntele, kun toinen puhuu, käytämme puhelinta tai meillä on jatkuva kiire.

Ole myönteinen ja kiinnostunut toisesta ihmisestä!
Ketkä on ne tärkeät ihmiset, joilta me haluan saada arvostusta, mistä ja miten?


perfektin käyttö ( moniste)

https://quizlet.com/713653952/perfekti-flash-cards/

Minä suojelen sinua kaikelta



Kotitehtävän tarkistus H 15

Ryhmäkeskustelu H 18-19 

Moniste (perfekti) H 10, 11

kirjasta H 12

Kun olen oppinut hyvin suomea, haen työpaikkaa.

Kun olen tehnyt kaikki työtehtävät, menen tauolle.


Kun olen syönyt, käyn kaupassa.

Kun olen käynyt kaupassa, laitan ruokaa.

- monisteesta H 13(peli)

Kpl 3 ( teksti)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

30.4.2024

 Kolmaskymmenes huhtikuuta Vappu Tärkeät sanat ( kortit): https://quizlet.com/395947347/flashcards ylioppilaslakki Havis Amandan patsas vapp...