perjantai 5. toukokuuta 2023

7.5.2023

Kahdeksas toukokuuta

Kotitehtävän purku

Minun päivä



2. Verbipeli
- verbikortit (domino)
3. Kirjoita lauseet ryhmissä



4. Verbityyppi 4
 


Taivuta verbit maata ja pelätä ( 0 -> k)

Missä nainen makaa?

Mitä sinä pelkäät?

Hyppäätkö joskus trampoliinilla?

Hakkaatko joskus nyrkkeilysäkkiä? Hakkaatko puita?

Mitä sinä pakkaat matkalaukkuun, jos matkustat Tallinnaan?

Missä sinä tapaat ystäviä?

- moniste

Verbikortit 3 ja 4. Kirjoita korteista minä -lauseet.

- tapaamisen sopiminen, s. 122 

s. 144-145

H 35


-Mennäänkö kahville?

-Mennään vaan! Milloin sinulle sopii?

- Mulle sopii tiistaina. Sopiiko sinulle tiistaina?

-Ei, minulle ei sovi, mutta keskiviikkona minulla on aikaa.

- Keskiviikkona sopii hyvin. Monelta?

- Sopiiko kello 16?

- Se sopii. (= Se käy). Nähdään sitten keskiviikkona klo 16. 😀

- tee oma dialogi kortit




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...