maanantai 15. toukokuuta 2023

16.5.2023

 Kuudestoista toukokuuta 

Missä kerroksessa sinä asut?

Missä kerroksessa olet nyt?

Missä kerroksessa olit eilen?


Minä asun....

ensimmäisessä kerroksessa

toisessa kerroksessa

kolmannessa kerroksessa

neljännessä kerroksessa

viidennessä kerroksessa

kuudennessa

seitsemännessä

kahdeksannessa

yhdeksännessä

kymmenennessä 


Juttele parin kanssa:

Kenen kanssa sinä asut?

Asutko sinä rivitalossa?

Millainen asunto sinulla on?

Kuinka monta huonetta sinun asunnossa on?

Tykkäätkö sinä sinun asunnosta?

Mitä sinä teet makuuhuoneessa?

Minkä uuden tavaran sinä haluat ostaa kotiin?

Asutko sinä kerrostalossa?

Missä kerroksessa sinä asut?

Onko sinulla korkea vuokra?

Kuinka monta neliömetriä sinun asunnossa on?

Mitä huoneita sinun asunnossa on?

Mitä sinä teet kylpyhuoneessa?

Millainen naapuri sinulla on?


- parisanelu


Lauseissa on virheitä. Kirjoita lauseet oikein:

Asun Vantalla. Tulen Suomessa 2 vuotta sitten. 

Puhun albania. Menen kursille. Teen ruoka. Hänellä on pitkät tukkat. Minä asun 6 kuukautta Suomessa. 
He ovat naura. He ovat istu. 
Minulla on 22 vuotta vanha. 
Menen suihkussa. 
Hän on silmälasit. 
Minä opiskelen suomi kieli. 
Minä en puhun englaniaa.
Hän on kauppassa. 
Minä haluan lepään. 
Minä teen aamupalla.

Kotitehtävän tarkistus:

KPT- verbeissä

- moniste

Paikallissijat

H 22 ja 23 parin kanssa

H 27 (kuuntelu), s. 183 (39)

( lautapeli)

Teksti Muutto

H 4-9.


Kotiin: Pedro soittaa taloyhtiöön.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...