torstai 15. huhtikuuta 2021

16.04.2021

 Kuudestoista huhtikuuta

Aamutehtävä 9.00-9.30

1. Muitatko? Millä hän matkustaa?

Lue teksti ja vastaa kysymyksiin. 

Millä Jenni tulee kouluun?

Millä Jenni tulee kouluun?

Millä Jenni tulee koulusta?

Millä Jenni menee kotiin?

Millä Heikki ajaa?

Millä Jenni menee Helsinkiin?

Millä Jenni matkustaa Tallinnaan?


2. Kuunetle laulua ja kirjoita puuttuvat sanat.



Matkaan lähden
Matkaan lähden
Matkaan lähden
Matkaan lähden
Matkaan lähden
Mulla menolippu on
Katson taaksepäin ja kiskot sinne jää
1 _________ jyskyttää, enkä ystävää nyt mä nää
Mulla kauas 2____________ on
Minut jätti hän, mun kuuli lähtevän
Muualta nyt etsin, uuden ystävän lempeän
Mulla kauas menolippu on
Mun pakko 3_____________ on jonnekin
Entisestä pois juna vie
On aivan sama minne 4_____________
Kun vain pitkä on 5_______________



9.30 ->

1. Ensin keskustellaan testistä ja kieliharjoittelusta.

Alkulämmittely:

Millä sinä matkustat, kun menet....

torille?

kauppaan?

lääkärille?

Tampereelle?

maalle?

lentokentälle?

Rovaniemelle?

Espanjaan?

2. Teksti kylässä, Puhekielisen videon katselu + H. 1 (video).

3. Sanojen harjoittelu ryhmissä.

Open opas, s. 203 Kaupungissa -sanaston harjoittelua

4. s. 203 H10, A (kuuntelu), B (puhu parin kanssa) 

- ensin sanat Matkailu (s. 188)





5. Paikallissijojen kertausta

 Muistatko (missä, mistä, mihin)


6. Sanatyypit s. 192- 193




s. 206 H15, 16

Kertaus:

Paikat + mihin?

Sanatyypit:
s. 209 (17)
Katso video nen -sanatyypistä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...