tiistai 19. syyskuuta 2023

20.09.2023

 Kahdeskymmenes syyskuuta


Kotitehtävän tarkastus




































Keskustelu tekstistä, kpl 8:



(adjektiivit + ruoka)

s. 229 

https://wordwall.net/fi/resource/27307906/ruoka-ja-adjektiivit

Ruokasanat partitiivissa s. 232

H 10 (suullisesti parin kanssa)

s. 229


Millaista chili on? Se on __________________.


Millaista kahvi on? Se on _____________________.


Millaista jäätelö on? Se on ________________________.


Millaista leipä on? Se on _______________________.


Millaista kurkku on? Se on ______________________.


Millaista mustikka on? Se on__________________________.


Millaista pizza on? Se on ___________________________.




Ainesanat partitiivissa H 8- H14

Postpositiot s. 234 








Voit jatkaa lauseita, kun kerrot sinun eilisestä  päivästä. 

Herätyskello soi…                                    Minä opiskelin …

Minä heräsin                                            Minä ostin….

Minä kävin …                                           Minä tapasin ….

Minä söin ….                                            Minä uin …

Minä menin …                                         Minä suutelin ….

Minä petasin ..                          Minä menin nukkumaan





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...