maanantai 14. marraskuuta 2022

15.11.2022

 Viidestoista marraskuuta

Aamukysymyksiä:

Mitä tekstiilejä sinun sängyssä on?

Mitä kodinkoneita sinun keittiössä on?

Kenelle sinä soitat, jos sinun viemäri on tukossa?

Kuinka monta palovaroitinta sinun kodissa on? Onko se kunnossa?

Sinun lapsi on yksin kotona. Mitä sanot hänelle kun soitat päivällä?

Mistä sinä ostat vaatteita?

Mihin sinä menet, jos olet sairas? Mihin sinä et mene, jos olet sairas?

Mihin sinä viet roskat?

Mihin aikaan sinun taloyhtiössä on yörauha?

2. Järjestyssäännöt 

Lajittelu

https://suomitaskussa.eu/lajittelu/

https://suomitaskussa.eu/jarjestysmaaraykset/

Kuvakortit

sanat

kirjoita käskymuoto

3. Paikallissijat





Tärkeät fraasit:

Asiakas:

Minun pitäisi päästä lääkäriin. Minä haluan varata ajan lääkärille.

Mun maha on kipeä. Mulla on flunssan oireita (oire). Minulla on kuumetta. Minulla on käsi kipeä.

Minun henkilötunnus on ....


Ajanvaraaja: 

Miten voin auttaa? Mikähän teitä vaivaa?

Kuinka kauan oireet (oire) ovat jatkuneet?

Mikä on teidän henkilötunnus?

Pääsetkö tulemaan tänään klo ....?

Selvä juttu. Ja lääkäri on... Teidän aika on klo ...






Soitto lääkärikeskukseen /terveysasemalle




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...