keskiviikko 4. elokuuta 2021

5.8.2021

 5.8.2021

Viides elokuuta.

1. Perhe

Parisanelu

A

B

Millainen perhe sinulla on?

Minulla on vaimo ja kolme lasta.

Onko sinulla sisaruksia?

Minulla on yksi sisko ja

kaksi veljeä.

Onko sinulla lapsia?

Minulla ei ole lapsia.

Oletko sinä yksinhuoltaja? 

Kyllä minä olen yksinhuoltaja.

Oletko sinä eronnut?

Kyllä, olen eronnut.



Juttele sinun perheestasi:

Millainen perhe sinulla on?

Oletko naimisissa?

Onko sinulla lapsia?

Oletko yksinhuoltaja?

Onko sinulla sisaruksia? (sisarus = veli tai sisko)

Missä sinun vanhemmat asuvat?

Onko sinulla serkkuja?

Onko sinulla tätiä? Onko sinulla setiä? 

Ääntäminen, s. 166 (18)

2. Mistä ammatista sinä olet kiinnostunut?

s. 153 (6) ryhmätyö


3. Teksti 147-148 + kysymykset


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10.5.2024

 Kymmenes toukokuuta Kerro, mitä teitte kurssilla viime kerralla. Kerro tästä aamusta. Kerro, mitä teit viime vappuna. Kerro, mitä et tehnyt...