keskiviikko 1. heinäkuuta 2020

02.07.2020

Torstai 02.07.2020
(Toinen heinäkuuta)

Aamutehtävä:

kirjoita whatsappiin vastakohdat whatsappiin:
Malli: vahva -> heikko


rehellinen
surullinen
hiljainen
energinen
lyhyt
vaalea
halpa
ruma
nuori
ahkera

Kirjoita viisi lausetta, joissa on tämä adjektiivi. Malli: Minä olen energinen, koska nukuin hyvin.



1. Keskustelu: mitä voi tehdä kesälomalla?


Miten voin uusia lainat internetissä?



2. Dialogi Vaatekaupassa

Myyjä: Hei, voinko auttaa?
Asiakas: Joo, mä etsin ___________________________(vaate).
Myyjä: Ahaa. __________________on täällä
Asiakas: Kiitos. Oi, tää on kaunis. Onks tää ______________________(väri)
Myyjä: _______________________(väri) ei ole, mutta ___________________(toinen väri) on.
Asiakas: Okei, tää ________________(väri on hyvä). Onks tästä ____________(koko).
Myyjä: Hetki, mä tarkistan. Ei valitettavasti ole.
Asiakas: Okei, mä sovitan sit_____________(toinen koko)
Myyjä: Selvä, sovituskopit on tuolla.




3. Partitiivi

- s. 110 (21)




Laulu 5 pientä ankkaa.  


teksti:



Kotitehtävä:

Lue teksti Natalian perhe


Kuuntele teksti


Vasta tekstin kysymyksiin:






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

30.4.2024

 Kolmaskymmenes huhtikuuta Vappu Tärkeät sanat ( kortit): https://quizlet.com/395947347/flashcards ylioppilaslakki Havis Amandan patsas vapp...