perjantai 8. toukokuuta 2020

Maanantai 11.05.

Me nähdään zoomissa klo 9.30.


9.00 - 9.30 Tehtävä:


Kirjoita whatsappryhmään: Miltä sinusta tuntuu tänään ja miksi?

Esimerkki: Moikka! Tänään olen iloinen, koska voin tavata opiskelukavereita zoomissa. Olen myös vähän väsynyt, koska nukuin huonosti. 

Muista palauttaa minulle kotitehtävät. 😊

9.30 - 10.30 zoomluokka

10.30 - 10.45 kahvitauko  ☕

10.45 - 11.45 zoomluokka

11.45 - 12.15 lounas 

12.15 - 13.30 itsenäinen opiskelu




1. Miltä sinusta tuntuu? Miksi? (keskustelu)

2. Kotitehtävän tarkistus.

 Oppikirja: sivu 37, lue
- sivu 48, harjoitus 15, harjoitus 16 (A, B)

3. Verbit



- sivu 50, harjoitus 18

4. Minkämaalainen sinä olet?

s. 31. Me luemme tekstit (Pedro, Alex, Olga)

Mitä kieltä sä puhut?             Maa                                         Minkämaalainen sä olet?

Mä puhun arabiaa.                 Irak                                            irakilainen
Mä puhun arabiaa.                 Marokko                                    marokkolainen 
Mä puhun arabiaa                 Syyria                                         syyrilainen      
Mä puhun thaita.                   Thaimaa                                     thaimaalainen 
Mä puhun daria.                    Afganistan                                  afganistanilainen 
Mä puhun persiaa.                Iran                                             iranilainen
Mä puhun kurdia.                  Irakin Kurdistan                          kurdi
Mä puhun albaniaa.              Kosovo                                       kosovolainen                                      
Mä puhun tamilia.                 Sri Lanka                                    srilankalainen
Mä puhun urdua.                  Pakistan                                      pakistanilainen
Mä puhun vietnamia.            Vietnam                                      vietnamilainen
Mä puhun somalia.               Somalia                                      somalialainen 
Mä puhun romaniaa.            Romania                                     romanialainen 
Mä puhun edoa.                   Nigeria                                        nigerialainen 
Mä puhun uzbekkia.             Uzbekistan                                  uzbekistanilainen    


5. Ryhmätehtävä s. 45, harjoitus 11

- kuuntelu, s. 45 (12) kuuntele ja kirjoita


Kotitehtävä:

- s. 50, harjoitus 19
- s. 31, lue ja opettele kysymykset ja vastaukset 

- Kirjoita vihkoon: Mistä olet kotoisin? Minkämaalainen sinä olet? mitä kieltä sä puhut?

- Harjoitus  https://sites.google.com/view/superalkeet/min%C3%A4-ja-muut/mist%C3%A4-sin%C3%A4-olet-kotoisin?authuser=0#h.p_maD52sVnF7qg

- Katso video:




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

26.4.2024

 Kahdeskymmeneskuudes huhtikuuta Kertaus: Millaisia luonteenpiirteitä sinulla on? Millainen työntekijä sinä olet? Millaisia taitoja sinulla ...